Kalendář

Aktuální počasí

Počasí dnes:

11. 12. 2017

zata

Bude oblačno až zataženo, ojediněle déšť nebo přeháňky. Denní teploty 6 až 10°C, na Moravě a ve Slezsku 8 až 12°C. Noční teploty 7 až 3°C, na Moravě a ve Slezsku 11 až 7°C.

Přehrát/Zastavit Další

Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Podezření na zdravotní potíže související pravděpodobně s konzumací potravin

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Podezření na zdravotní potíže související pravděpodobně s konzumací potravin

4. Základní informace k životní situaci

Každý občan, který má podezření, že jeho zdravotní potíže souvisí pravděpodobně s konzumací určité potraviny (nebo určitých potravin), může dát podnět k prošetření.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Jakákoliv osoba, ať již občan České republiky nebo cizí státní příslušník.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Jasný a výstižný popis zdravotních potíží, jejich průběh, čas konzumace a čas projevu prvních potíží, popis potraviny a místo její konzumace nebo zakoupení, další informace - např. obal výrobku, nabývací doklady, lékařská zpráva z ošetření.
Podnět musí být podán neprodleně; v podnětu musí být uvedeny kontaktní údaje v případě nutnosti získání dalších informací.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Neprodlenou návštěvou zdravotnického zařízení a podrobení se odbornému vyšetření.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné dokumenty nejsou stanoveny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Šetření podnětu je zahájeno ihned po získání všech nezbytných informací, délka šetření není stanovena a odvíjí se od složitosti případu a šetření.
O výsledcích šetření je v souladu s principem dobré správy odesílatel podnětu informován.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

V případě potřeby a na vyžádání krajské hygienické stanice k došetření zdroje a přijetí opatření:

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podnět lze zaslat elektronicky na e-mailovou adresu příslušné krajské hygienické stanice.
Je ale vždy nezbytné uvést kontaktní údaje a pokud možno telefonní číslo, neboť bude nutné odesílatele podnětu kontaktovat z důvodu zjištění dalších podrobností nutných k vlastnímu šetření.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce a opatření závisí na kontrolním zjištění; může se jednat např. o:
  • zákaz uvádění potravin na trh,
  • nařízení povinné sanitace a dezinfekce,
  • uzavření provozovny nebo pozastavení výkonu činnosti,
  • uložení finanční sankce v následném správním řízení.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo zdravotnictví - odbor ochrany veřejného zdraví

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

29.07.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace